Практики розвитку креативного підходу в освітній діяльності музею

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7943.1.2018.147558

Ключові слова:

музей, креативні музейні практики, освітня діяльність музею, культура участі, проект

Анотація

Мета дослідження – наукове осмислення значення креативності як складової розвитку освітньої діяльності сучасних музеїв; визначення основних теоретичних здобутків, які заклали підгрунтя для розвитку креативних музейних практик у ХХІ столітті. Методи дослідження базуються на загальнонауковому принципі об’єктивності,структурно-функціональному й аналітичному методах під час аналізу освітньої діяльності музеїв. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що систематизовано та узагальнено основні теоретичні здобутки, які заклали підгрунтя для розвитку креативних музейних практик у ХХІ столітті, досліджено найбільш успішні проекти, які розкривають освітній потенціал музеїв України. Висновки. Визначено, що експерименти і пошуки вітчизняних музеїв спрямовані на впровадження нових підходів і технологій взаємодії з різноманітною аудиторією. Доведено, що креативні освітні практики музеїв України реалізовуються переважно в дусі культури участі (participatory culture); уміння обережно й ефективно відходити від шаблону і розвивати власний особливий підхід, допомагаючи своєму музею об’єднувати людей і предмети – важливий елемент творчої практики для сучасних музейних працівників;зниження регламентації освітнього процесу у музейному середовищі надає можливість вільного виразу думок, емоцій, почуттів, відкритості у творчому самовиразі, створенні ситуацій для ігрової імпровізації, варіативності предметно-просторового оточення.

Біографія автора

Yuliia Kliuchko, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Berry, N. & Mayer, S. (Eds.). (1989). Museum education: History, Theory and Practice. Reston, VA: National Art Education Association [in English].

Institute of Museum and Library Services. (n. d.). Museums, Libraries, and 21st Century Skills. Retrieved from http://www.imls.gov/about/21st_century_skills_home.aspx [in English].

Jenkins, H., Purushotma, R., Weigel, M., Clinton, K., & Robison, A.J. (2009). Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century. Cambridge, MA: The MIT Press [in English].

Leschenko, A. (2011). Participatory Museum: novyiy uroven muzeynoy interaktivnosti [Participatory Museum: a new level of museum interactivity]. Muzey, 3, 38-40 [in Russian].

Neformalna osvita v muzei: praktychni porady z dosvidu zastosuvannia [Non-formal education in the museum: practical advice on experience]. (2013). Kherson: Hileia. [in Ukrainian].

Norris, L., & Tisdeil, R. (2017). Kreatyvnist u muzeinii praktytsi (A. Kostruba, H. Kuzo, O. Omelchuk, & Ye. Chervonyi, Trans). Kyiv: Publisher Cherednychenko A.M. [in Ukrainian].

Proekt: Heroi [Project: Heroes]. (2015). Muzeinyi prostir, 1-2, 32-40. [in Ukrainian].

Simon, N. (2010). Participatory museum. Santa Cruz, CA: Museum. Retrieved from http://www.participatorymuseum.org [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-29

Як цитувати

Kliuchko, Y. (2018). Практики розвитку креативного підходу в освітній діяльності музею. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музеєзнавство і пам’яткознавство, (1), 12–20. https://doi.org/10.31866/2617-7943.1.2018.147558

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ СТАТТІ З МУЗЕЄЗНАВСТВА ТА ПАМ’ЯТКОЗНАВСТВА