Практики розвитку креативного підходу в освітній діяльності музею
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7943.1.2018.147558Ключові слова:
музей, креативні музейні практики, освітня діяльність музею, культура участі, проектАнотація
Мета дослідження – наукове осмислення значення креативності як складової розвитку освітньої діяльності сучасних музеїв; визначення основних теоретичних здобутків, які заклали підгрунтя для розвитку креативних музейних практик у ХХІ столітті. Методи дослідження базуються на загальнонауковому принципі об’єктивності,структурно-функціональному й аналітичному методах під час аналізу освітньої діяльності музеїв. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що систематизовано та узагальнено основні теоретичні здобутки, які заклали підгрунтя для розвитку креативних музейних практик у ХХІ столітті, досліджено найбільш успішні проекти, які розкривають освітній потенціал музеїв України. Висновки. Визначено, що експерименти і пошуки вітчизняних музеїв спрямовані на впровадження нових підходів і технологій взаємодії з різноманітною аудиторією. Доведено, що креативні освітні практики музеїв України реалізовуються переважно в дусі культури участі (participatory culture); уміння обережно й ефективно відходити від шаблону і розвивати власний особливий підхід, допомагаючи своєму музею об’єднувати людей і предмети – важливий елемент творчої практики для сучасних музейних працівників;зниження регламентації освітнього процесу у музейному середовищі надає можливість вільного виразу думок, емоцій, почуттів, відкритості у творчому самовиразі, створенні ситуацій для ігрової імпровізації, варіативності предметно-просторового оточення.Посилання
Berry, N. & Mayer, S. (Eds.). (1989). Museum education: History, Theory and Practice. Reston, VA: National Art Education Association [in English].
Institute of Museum and Library Services. (n. d.). Museums, Libraries, and 21st Century Skills. Retrieved from http://www.imls.gov/about/21st_century_skills_home.aspx [in English].
Jenkins, H., Purushotma, R., Weigel, M., Clinton, K., & Robison, A.J. (2009). Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century. Cambridge, MA: The MIT Press [in English].
Leschenko, A. (2011). Participatory Museum: novyiy uroven muzeynoy interaktivnosti [Participatory Museum: a new level of museum interactivity]. Muzey, 3, 38-40 [in Russian].
Neformalna osvita v muzei: praktychni porady z dosvidu zastosuvannia [Non-formal education in the museum: practical advice on experience]. (2013). Kherson: Hileia. [in Ukrainian].
Norris, L., & Tisdeil, R. (2017). Kreatyvnist u muzeinii praktytsi (A. Kostruba, H. Kuzo, O. Omelchuk, & Ye. Chervonyi, Trans). Kyiv: Publisher Cherednychenko A.M. [in Ukrainian].
Proekt: Heroi [Project: Heroes]. (2015). Muzeinyi prostir, 1-2, 32-40. [in Ukrainian].
Simon, N. (2010). Participatory museum. Santa Cruz, CA: Museum. Retrieved from http://www.participatorymuseum.org [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Юлія Ключко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.