Теоретичні засади освітньої діяльності сучасних музеїв
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7943.2.2018.164987Ключові слова:
музей, освітня діяльність, інтерактивність, пізнавально-рекреаційна потребаАнотація
Мета дослідження – проаналізувати значення освітньої діяльності як провідного напряму роботи сучасного музею; визначити основні теоретичні здобутки ХХ ст., які заклали підгрунтя для розвитку сучасних освітніх музейних практик; дослідити технологію edutainment як інструмент ефективної адаптації музейної інформації для людей з різним рівнем освіти та культурної підготовки. Методи дослідження базуються на загальнонауковому принципі об’єктивності, а також структурно-функціональному й аналітичному методах. Наукова новизна. Систематизовано та узагальнено основні теоретичні здобутки, які заклали підгрунтя для розвитку освітніх музейних практик ХХІ ст.; досліджено використання технологій edutainment в освітній діяльності сучасних музеїв. Висновки. Визначено, що теоретичне та практичне підгрунтя для розвитку сучасних освітніх музейних практик закладалось протягом ХХ ст. Доведено, що шляхом реалізації рекреаційно-освітньої функції музею можуть бути вирішені наступні завдання: формування ціннісного ставлення до предметної дійсності, розвиток асоціативного сприйняття, образного мислення, здатності до самостійних суджень, творчої діяльності та самоаналізу.Посилання
Dana, J.C. (1920). A Plan for a New Museum. Woodstock: The Elm Tree Press [in English].
Kaulen, M.E., Kossova, I.M., & Sundieva, A.A. (2003). Muzeinoe delo Rossii [Museum business of Russia]. Moscow: VK [in Russian].
Lapteva, M.A. (2006). Muzei kak sotcialnyi institut [Museum as a social institution]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Krasnoyarsk [in Russian].
Norris, L., & Tisdeil, R. (2017). Kreatyvnist u muzeinii praktytsi [Creativity in museum practice]. (A. Kostruba, H. Kuzo, O. Omelchuk, Ye. Chervonyi, Trans.). Kyiv [in Ukrainian].
Planeix-Crocker, M. (2015). Between cultural democratization and the preservation of artistic integrity: constructing cultural mediation for contemporary art. Retrieved from http://chmcc.hypotheses.org/958 [in English].
Scott, C.A., Lynch, R., Burton, C., Wilson, P. & Smith, P. (2000). Leisure and Change: implications for museums in the 21st century. Sydney: Powerhouse Publishing and University Technology [in English].
Shliakhtina, L.M. (2013). Rekreatcionno-obrazovatelnaia missiia sovremennogo muzeia: obrazovanie ili razvlechenie? [Recreation and educational mission of the modern museum: education or entertainment?]. Voprosy muzeologii, 2(8), 206-212 [in Russian].
Shliakhtina, L.M. (2014). Sotcialnye praktiki sovremennogo muzeia: granitcy dostupnosti [Social practices of the modern museum: accessibility limits]. Voprosy muzeologii, 2(10), 10-15 [in Russian].
Sotcialnye funktcii muzeia: spory o budushchem (materialy diskussii v otdele muzeevedeniia NII kultury) [Social functions of the museum: disputes about the future (materials of discussion in the department of museum studies of the Research Institute of Culture)]. (1989). In Muzeevedenie. Na puti k muzeiu XX veka (pp. 186-201). Moscow [in Russian].
Zelenko, A.U. (1925). Detskie muzei Severnoi Ameriki [Children's museums of North America]. Moscow [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Юлія Ключко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.