Теоретичні засади освітньої діяльності сучасних музеїв

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7943.2.2018.164987

Ключові слова:

музей, освітня діяльність, інтерактивність, пізнавально-рекреаційна потреба

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати значення освітньої діяльності як провідного напряму роботи сучасного музею; визначити основні теоретичні здобутки ХХ ст., які заклали підгрунтя для розвитку сучасних освітніх музейних практик; дослідити технологію edutainment як інструмент ефективної адаптації музейної інформації для людей з різним рівнем освіти та культурної підготовки. Методи дослідження базуються на загальнонауковому принципі об’єктивності, а також структурно-функціональному й аналітичному методах. Наукова новизна. Систематизовано та узагальнено основні теоретичні здобутки, які заклали підгрунтя для розвитку освітніх музейних практик ХХІ ст.; досліджено  використання технологій edutainment в освітній діяльності сучасних музеїв. Висновки. Визначено, що теоретичне та практичне підгрунтя для розвитку сучасних освітніх музейних практик закладалось протягом ХХ ст. Доведено, що шляхом реалізації рекреаційно-освітньої функції музею можуть бути вирішені наступні завдання: формування ціннісного ставлення до предметної дійсності, розвиток асоціативного сприйняття, образного мислення, здатності до самостійних суджень, творчої діяльності та самоаналізу.

Біографія автора

Yuliia Kliuchko, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Dana, J.C. (1920). A Plan for a New Museum. Woodstock: The Elm Tree Press [in English].

Kaulen, M.E., Kossova, I.M., & Sundieva, A.A. (2003). Muzeinoe delo Rossii [Museum business of Russia]. Moscow: VK [in Russian].

Lapteva, M.A. (2006). Muzei kak sotcialnyi institut [Museum as a social institution]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Krasnoyarsk [in Russian].

Norris, L., & Tisdeil, R. (2017). Kreatyvnist u muzeinii praktytsi [Creativity in museum practice]. (A. Kostruba, H. Kuzo, O. Omelchuk, Ye. Chervonyi, Trans.). Kyiv [in Ukrainian].

Planeix-Crocker, M. (2015). Between cultural democratization and the preservation of artistic integrity: constructing cultural mediation for contemporary art. Retrieved from http://chmcc.hypotheses.org/958 [in English].

Scott, C.A., Lynch, R., Burton, C., Wilson, P. & Smith, P. (2000). Leisure and Change: implications for museums in the 21st century. Sydney: Powerhouse Publishing and University Technology [in English].

Shliakhtina, L.M. (2013). Rekreatcionno-obrazovatelnaia missiia sovremennogo muzeia: obrazovanie ili razvlechenie? [Recreation and educational mission of the modern museum: education or entertainment?]. Voprosy muzeologii, 2(8), 206-212 [in Russian].

Shliakhtina, L.M. (2014). Sotcialnye praktiki sovremennogo muzeia: granitcy dostupnosti [Social practices of the modern museum: accessibility limits]. Voprosy muzeologii, 2(10), 10-15 [in Russian].

Sotcialnye funktcii muzeia: spory o budushchem (materialy diskussii v otdele muzeevedeniia NII kultury) [Social functions of the museum: disputes about the future (materials of discussion in the department of museum studies of the Research Institute of Culture)]. (1989). In Muzeevedenie. Na puti k muzeiu XX veka (pp. 186-201). Moscow [in Russian].

Zelenko, A.U. (1925). Detskie muzei Severnoi Ameriki [Children's museums of North America]. Moscow [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Kliuchko, Y. (2018). Теоретичні засади освітньої діяльності сучасних музеїв. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музеєзнавство і пам’яткознавство, (2), 11–19. https://doi.org/10.31866/2617-7943.2.2018.164987

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ СТАТТІ З МУЗЕЄЗНАВСТВА ТА ПАМ’ЯТКОЗНАВСТВА