DOI: https://doi.org/10.31866/2617-7943.2.1.2019.172517

Концептуалізація кураторських методів П. Гудімова (професійно-академічне інтерв’ю)

Pavlo Hudimov, Serhii Rudenko

Анотація


Мета статті. З’ясувати, виходячи із досвіду П. Гудімова, які кураторські моделі є найбільш продуктивними. Методологія. Концептуалізація досвіду, скептичний емпіризм, науковий критицизм. Наукова новизна. Це дослідження є першою спробою наукової концептуалізації професійного інтерв’ю. Показано, що суть кураторської практики полягає не у візуалізації популярних наративів, а у специфічній дослідницькій роботі, що створює нові смисли. На думку П. Гудімова, можна розглядати кураторську практику як «дизайнування мислення». Висновки. За результатами дослідження було з’ясовано, що кураторство, в тому числі музейне, має творчу природу. Саме тому, навряд чи можна вести мову про буквальне відтворення певних кураторських практик. Доцільно поставити питання про методологію кураторства. Кураторські підходи мають авторську природу і не перебувають у прямій конкуренції. Основним мотивом кураторів можна вважати самовираження. Проте, на думку П. Гудімова, вкрай важливим є метод заперечення: як у побудові кураторської репрезентації, так і у формуванні авторського творчого методу. Авторський кураторський метод потрібно перманентно стресувати. Метод заперечення, ширше, метод апробації («проб і помилок»), є інтегральним для кураторства, мистецьких практик, науки та емпіричного освоєння навколишнього світу. З точки зору П. Гудімова, інтенсифікувати апробацію можна шляхом подолання шаблонів («шаблонаріуму»), що, зокрема, проявляється у синтезі непоєднуваних (на перший погляд) явищ, матеріальних об’єктів, ідей. Найбільш інноваційним П. Гудімов називає дослідницький підхід до кураторства. У зв’язку з цим, перспективними є подальші дослідження наукової складової кураторського процесу.

Ключові слова


кураторство в Україні; українське кураторство; моделі кураторства; музейне кураторство; музейництво; музей; методи кураторства; кураторська емпірика; музеологія; музеєзнавство; практика кураторства; теорія кураторства; кураторське інтерв’ю

Повний текст:

PDF

Посилання


George, A. (2017). The Curator’s Handbook: Museums, Commercial Galleries, Independent Spaces. (L. Rechnaia, Trans.). Moscow: Ad Marginem Press [in Russian].

Herman, Ye.S. (2016). Kuratorska praktyka v suchasnomu mystetstvi. Svitovyi dosvid ta ukrainskyi kontekst [Curatorial practice in contemporary art. World experience and Ukrainian context]. (PhD thesis). National Academy of Fine Arts and Architecture, Kyiv [in Ukrainian].

Magiciens de la terre. (n. d.). Wikipedia: The free encyclopedia. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Magiciens_de_la_terre [in English].

Metropolis. Mynuli utopii maibutnoho [Metropolis. Past utopia of the future]. (2018). Ya Gallery. Pavlo Gudimov Art Center. Retrieved from http://yagallery.com/exhibitions/metropolis-minuli-utopiyi-majbutnogo [in Ukrainian].

Miziano, V. (2014). Piat lektcii o kuratorstve [Five curatorial lectures]. Moscow: Ad Marginem Press [in Russian].

Nosko, K., & Luk’ianets, V. (2017). De kuratorstvo [De Curation]. Kharkiv: IST Publishing [in Ukrainian].

O’Neill, P. (2015). The Culture of Curating and the Curating of Culture(s). (A. Borovikova, Trans.). Moscow: Ad Marginem Press [in Russian].

Obrist, H.U. (2008). A Brief History of Curating. Zurich: JRP|Ringier [in English].

Poliakov, T. (1997). Kak delat muzei? (O metodakh proektirovaniia muzeinoi ekspozitcii) [How to make a museum? (On the methods of designing a museum exhibition)]. Moscow: Russian Institute for Cultural Research [in Russian].

Poliakov, T. (2003). Mifologiia muzeinogo proektirovaniia, ili Kak delat muzei?– 2 [The mythology of museum design, or “How to make a museum?” – 2] [Monograph]. Moscow: Russian Institute for Cultural Research [in Russian].

Poliakov, T. (2017). Metody i tekhnologii sozdaniia muzeinykh ekspozitcii v Sovetskoi Rossii (1918–1991) [Methods and technologies for creating museum exhibits in Soviet Russia (1918–1991)]. ArtGuide. Retrieved from http://artguide.com/posts/1389?page=3 [in Russian].

Prezentatsiia vystavky “Tini zabutykh predkiv”. UKMTs-17-03-2016 [Presentation of the exhibition “Shadows of forgotten ancestors”]. (2016). Youtube. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=3ZvGrFE3wS8 [in Ukrainian].

Proekt Eneida [Project Eneida]. (2017). Ya Gallery. Pavlo Gudimov Art Center. Retrieved from https://yagallery.com/exhibitions/proekt-eneyida-2 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2017b). “Dekomunizatsiia” Muzeiu Velykoi Vitchyznianoi viiny u Kyievi: 1994 chy 2015? [“Decommissioning” of the Museum of the Great Patriotic War in Kyiv: 1994 or 2015?]. Hileya: Scientific Bulletin, 116, 266-271 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2017a). “Hibrydna” istoriosofiia v Muzei Velykoi Vitchyznianoi viiny u Kyievi (II pol. 1990-kh) [“Hybrid” historiosophy in the Museum of the Great Patriotic War in Kyiv (second half of the 1990s)]. Hileya: Scientific Bulletin, 118, 105-110 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2017c). Klasychni radianski reprezentatsii ta interpretatsii Velykoi Vitchyznianoi viiny v odnoimennomu muzei u Kyievi (“klovskyi” etap) [Classical Soviet representations and interpretations of the Great Patriotic War in the museum of the same name in Kyiv (“Klovsky” stage)]. Nizhynska starovyna, 24, 22-30 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2017d). Tekhnolohiia muzeinytskoho mystetstva Andre Malro [André Malro, Museum of Art Technology]. Issues in Cultural Studies, 33, 149-162 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2017e). “Ukrainski patrioty” proty “nimetskykh lakeiv” u reprezentatsiiakh ta interpretatsiiakh onovlenoi ekspozytsii Muzeiu Velykoi Vitchyznianoi viiny u Kyievi v 1994 r. [“Ukrainian patriots” against “German nooks” in representations and interpretations of the updated exhibition of the Museum of the Great Patriotic War in Kyiv in 1994]. Hileya: Scientific Bulletin, 117, 63-68 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2018a). Avanhardna muzeolohiia K. Malevycha: nihilizm chy innovatsiia? [Avant-garde museology by K. Malevich: nihilism or innovation?]. Culture and Contemporaneity, 1, 38-43 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2018b). Muzeina filosofiia M. Fedorova i problema naukovoi relevantnosti avanhardnoi muzeolohii A. Zhyliaieva [Museum philosophy M. Fedorov and the problem of scientific relevance avant-garde museology A. Zhilyaeva]. Notes on Art Criticism, 33, 29-36 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2018c). Potraktuvannia marksyzmu v avanhardnii muzeolohii A. Zhyliaieva. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 154-159 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2018d). Pro nauku i psevdonauku v muzeieznavstvi. Topical problems of History, Theory and Practice of Artistic Culture, 40, 26-34 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2018e). Problema rozuminnia kontseptsii “Uiavnoho muzeiu” Andre Malro. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 2, 124–128 [in Ukrainian].

Rudenko, S.B. (2018f). Prokrustove lozhe marksyzmu dlia avanhardnoi muzeolohii [Procrustean bed of Marxism for avant-garde museology]. International Journal: Culturology, Philology, Musicology, 1(10), 57-62 [in Ukrainian].

Schubert, K. (2016). The Curator’s Egg: The Evolution of the Museum Concept from the French Revolution to the Present Day. (A. Fomenko, Trans.). Moscow: Ad Marginem Press [in Russian].

Tini zabutykh predkiv. Vystavka [Shadows of Forgotten Ancestors. Exhibition]. (2016). Ya Gallery. Pavlo Gudimov Art Center. Retrieved from http://yagallery.com/exhibitions/tini-zabutih-predkiv-vistavka [in Ukrainian].

Ty tut teper. Mykola Malyshko [You are here now. Mykola Malyshko]. (2012). Ya Gallery. Pavlo Gudimov Art Center. Retrieved from http://yagallery.com/exhibitions/ti-tut-teper [in Ukrainian].

Zamok Svirzh: Heneza [Castle Svіrzh: Genesis]. (2018). Ya Gallery. Pavlo Gudimov Art Center. Retrieved from https://yagallery.com/exhibitions/zamok-svirzh-geneza [in Ukrainian].

Zhiliaev, A. (Ed.). Avangardnaia muzeologiia [Avant-garde museology]. (2015). Moscow: V-A-C press [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ




Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2019 Павло Гудімов, Сергій Руденко

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |