DOI: https://doi.org/10.31866/2617-7943.3.2.2020.221106

Комфорт як базова основа музейної комунікації

Andrii Soshnikov

Анотація


Мета роботи – визначення пріоритетів для створення комфортного середовища в музеях як базової основи музейної комунікації. Методологія дослідження – застосовано методи аналізу, синтезу та творчих узагальнень емпіричного матеріалу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що ця стаття започатковує в українському музеєзнавстві аналіз комфорту в музеї як базової основи музейної комунікації. Висновки. Підсумовуючи, треба наголосити, що сучасний відвідувач давно перестав бути пасивним спостерігачем, а займає чітку позицію з приводу традиційних функцій музею і сфери музейних послуг. Взаємодія музею та відвідувача і далі розвивається в бік зростання ролі останнього. Відкритість музею відвідувачеві має реалізовуватися на всіх рівнях музейної діяльності: від розвитку інфраструктури до перегляду концепцій постійної експозиції музею. У зв’язку з цим виникне необхідність поглиблювати взаємодію з відвідувачем не тільки на формальному рівні, але розвивати взаємну комунікацію й участь відвідувачів у спеціальних програмах, дискусіях та інших музейних заходах, які сприятимуть збільшенню проведеного в музеї часу. Активні відвідувачі охоче йдуть на діалог із музеєм, готові представляти та аргументувати свою позицію щодо актуальності музейних сервісів, особливостей роботи персоналу, легітимності правил та заборон, введених в установах. Створення оновленого, привабливого, комфортного середовища в музеях вимагає серйозних змін, нововведень, експериментів. Будь-які нововведення, навіть найсміливіші ідеї, варті того, щоб апробувати їх у музейному просторі за умови, що вони не несуть загрози для збереження об’єктів історико-культурної спадщини й не ставлять під удар безпеку відвідувачів та співробітників.


Ключові слова


музей; музеєзнавство; музейна діяльність; музейна комунікація; комфорт у музеї

Повний текст:

PDF

Посилання


Cameron, D. F. (1970). Muzei – sovremennomu cheloveku [Museums for Modern People]. The UNESCO Courier, 10, 22-32 [in Russian].

Dolak, J. (2013). Posetitel na ekspozitcii kak obekt muzeologicheskogo issledovaniia [Museum Visitors as an Object of Museological Research]. The Problems of Museology, 1(7), 85-92 [in Russian].

Fedorov, N. F. (1995). Sochineniia [Works] (Vol. 2). Progress [in Russian].

Gurieva, S. D., & Kharitonova, T. Yu. (2017). Osobennosti muzeinoi kommunikatcii: opravdannost ozhidanii i udovletvorenie esteticheskikh potrebnostei (na primere posetitelei muzeia) [Features of Museum Communication: Justifying Expectations and Meeting Aesthetic Needs (for example, Museum Visitors)]. Sovremennye Issledovaniia Sotcialnykh Problem, 8(8), 41-58. https://doi.org/10.12731/2218-7405-2017-8-41-58 [in Russian].

Hudson, K. (2001). Vliiatelnye muzei [Influential Museums] (L. Motylev, Trans.). Sibirskii Khronograf [in Russian].

Jencks, Ch. (2000). Zrelishchnyi muzei – mezhdu khramom i torgovym tcentrom. Osmyslenie protivorechii [A Spectacular Museum – between the Temple and the Shopping Center. Understanding Contradictions]. Pinakoteka, 12, 5-15 [in Russian].

Khudiakova, L. A. (2010). Muzei v epokhu postmoderna: poteri ili vozmozhnosti? [Museum in the Postmodern Era: Loss or Opportunity?]. The Problems of Museology, 2, 12-21 [in Russian].

Kurilo, L. V. (2014). Novye kontceptcii muzeev: integratciia v sovremennoe obshchestvo [New Concept of Museums: Integration in Modern Society]. Vestnik RIAT, 2, 139-144 [in Russian].

Markova, A. S., Balaeva, D. P., & Timofeeva, L. S. (2019). Problema privlecheniia posetitelia v muzei [The Problem of Attracting a Visitor to the Museum]. Kazan Bulletin of Young Scientists, 3(2), 43-47 [in Russian].

McLuhan, M. (2007). Ponimanie media: vneshnie rasshireniia cheloveka [Understanding Media: External Human Extensions] (V. G. Nikolaeva, Trans.). Kuchkovo Pole [in Russian].

Schmidt, F. I. (1929). Muzeinoe delo. Voprosy ekspozitcii [Museum Business. Exposition Issues]. Akademiia [in Russian].

Sgibova, A. Yu. (2014). "Posetitel muzeia" i problemy formirovaniia muzeinoi deiatelnosti ["Museum Visitor" and Problems of the Formation of Museum Activities]. Tcennosti i Smysly, 3(31), 120-130 [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ




Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2020 Андрій Сошніков

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |