Комфорт як базова основа музейної комунікації
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7943.3.2.2020.221106Ключові слова:
музей, музеєзнавство, музейна діяльність, музейна комунікація, комфорт у музеїАнотація
Мета роботи – визначення пріоритетів для створення комфортного середовища в музеях як базової основи музейної комунікації. Методологія дослідження – застосовано методи аналізу, синтезу та творчих узагальнень емпіричного матеріалу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що ця стаття започатковує в українському музеєзнавстві аналіз комфорту в музеї як базової основи музейної комунікації. Висновки. Підсумовуючи, треба наголосити, що сучасний відвідувач давно перестав бути пасивним спостерігачем, а займає чітку позицію з приводу традиційних функцій музею і сфери музейних послуг. Взаємодія музею та відвідувача і далі розвивається в бік зростання ролі останнього. Відкритість музею відвідувачеві має реалізовуватися на всіх рівнях музейної діяльності: від розвитку інфраструктури до перегляду концепцій постійної експозиції музею. У зв’язку з цим виникне необхідність поглиблювати взаємодію з відвідувачем не тільки на формальному рівні, але розвивати взаємну комунікацію й участь відвідувачів у спеціальних програмах, дискусіях та інших музейних заходах, які сприятимуть збільшенню проведеного в музеї часу. Активні відвідувачі охоче йдуть на діалог із музеєм, готові представляти та аргументувати свою позицію щодо актуальності музейних сервісів, особливостей роботи персоналу, легітимності правил та заборон, введених в установах. Створення оновленого, привабливого, комфортного середовища в музеях вимагає серйозних змін, нововведень, експериментів. Будь-які нововведення, навіть найсміливіші ідеї, варті того, щоб апробувати їх у музейному просторі за умови, що вони не несуть загрози для збереження об’єктів історико-культурної спадщини й не ставлять під удар безпеку відвідувачів та співробітників.
Посилання
Cameron, D. F. (1970). Muzei – sovremennomu cheloveku [Museums for Modern People]. The UNESCO Courier, 10, 22-32 [in Russian].
Dolak, J. (2013). Posetitel na ekspozitcii kak obekt muzeologicheskogo issledovaniia [Museum Visitors as an Object of Museological Research]. The Problems of Museology, 1(7), 85-92 [in Russian].
Fedorov, N. F. (1995). Sochineniia [Works] (Vol. 2). Progress [in Russian].
Gurieva, S. D., & Kharitonova, T. Yu. (2017). Osobennosti muzeinoi kommunikatcii: opravdannost ozhidanii i udovletvorenie esteticheskikh potrebnostei (na primere posetitelei muzeia) [Features of Museum Communication: Justifying Expectations and Meeting Aesthetic Needs (for example, Museum Visitors)]. Sovremennye Issledovaniia Sotcialnykh Problem, 8(8), 41-58. https://doi.org/10.12731/2218-7405-2017-8-41-58 [in Russian].
Hudson, K. (2001). Vliiatelnye muzei [Influential Museums] (L. Motylev, Trans.). Sibirskii Khronograf [in Russian].
Jencks, Ch. (2000). Zrelishchnyi muzei – mezhdu khramom i torgovym tcentrom. Osmyslenie protivorechii [A Spectacular Museum – between the Temple and the Shopping Center. Understanding Contradictions]. Pinakoteka, 12, 5-15 [in Russian].
Khudiakova, L. A. (2010). Muzei v epokhu postmoderna: poteri ili vozmozhnosti? [Museum in the Postmodern Era: Loss or Opportunity?]. The Problems of Museology, 2, 12-21 [in Russian].
Kurilo, L. V. (2014). Novye kontceptcii muzeev: integratciia v sovremennoe obshchestvo [New Concept of Museums: Integration in Modern Society]. Vestnik RIAT, 2, 139-144 [in Russian].
Markova, A. S., Balaeva, D. P., & Timofeeva, L. S. (2019). Problema privlecheniia posetitelia v muzei [The Problem of Attracting a Visitor to the Museum]. Kazan Bulletin of Young Scientists, 3(2), 43-47 [in Russian].
McLuhan, M. (2007). Ponimanie media: vneshnie rasshireniia cheloveka [Understanding Media: External Human Extensions] (V. G. Nikolaeva, Trans.). Kuchkovo Pole [in Russian].
Schmidt, F. I. (1929). Muzeinoe delo. Voprosy ekspozitcii [Museum Business. Exposition Issues]. Akademiia [in Russian].
Sgibova, A. Yu. (2014). "Posetitel muzeia" i problemy formirovaniia muzeinoi deiatelnosti ["Museum Visitor" and Problems of the Formation of Museum Activities]. Tcennosti i Smysly, 3(31), 120-130 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Андрій Сошніков
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.