Спекуляція терміном «музей» у назвах суб’єктів споживчої інфраструктури та на сторінках періодичної преси

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7943.4.1-2.2021.249059

Ключові слова:

індустрія послуг, сфера обслуговування, музеї, спекуляція, назви підприємств

Анотація

Мета статті – окреслити наявні в сучасному музеєзнавстві актуальні проблеми щодо негативного впливу на суспільне уявлення про музейну діяльність маніпуляції терміном «музей» у назвах суб’єктів споживчої інфраструктури та на сторінках періодичної преси. Методологія дослідження. Використано загальнонаукові методи дослідження, зокрема історичний, метод аналізу, типологічний, метод аналогій, метод узагальнення. Наукова новизна. Визначено стан і ступінь дослідження спекуляції терміном «музей» у назвах елементів споживчої інфраструктури. Виявлено, що подібне явище не зародилося у ХХІ ст., а наявне ще з дорадянських часів. Визначено, чому процес спекуляції терміном «музей» такий популярний в Україні та за кордоном. Висновки. У статті висвітлено позицію авторів щодо використання терміна «музей» у назвах установ споживчої інфраструктури – кафе, ресторанів, що зазвичай здійснюється з метою застосування авторитету музеїв для приваблення нових клієнтів і споживачів. На сьогодні популярно декорувати заклади громадського харчування та кафе, використовуючи предмети старовини та не вкладаючи в це спеціальну концепцію чи задум. Висловлено пропозицію внести зміни до законодавства про назви юридичних осіб.

Біографії авторів

Андрій Бойко-Гагарін, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

Доцент кафедри мистецтвознавчої експертизи ім. Казимира Малевича, доктор історичних наук

Марія Макаренко, Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірантка

Посилання

Boiko-Haharin, A. S. (2015). Zastosuvannia sotsialnykh merezh u muzeinomu marketynhu [The Use of Social Media in Museum Marketing]. In Dunaiski naukovi chytannia: yevropeiskyi vymir i rehionalnyi kontekst [Danube Scientific Readings: European Dimension and Regional Context], Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (Vol. 2, pp. 183–185). Izmail State University of Humanities [in Ukrainian].

Boiko-Haharin, A. S. (2016). Dorevoliutsiini hazety yak dzherelo vyvchennia istorii muzeinoi spravy v Ukraini [Pre-Revolution News Paper as the Source of the Study of History of Museology in Ukraine]. Kraieznavstvo, 3-4(96-97), 134–145 [in Ukrainian].

Boiko-Haharin, A. S. (2018). Suchasni tekhnichni zasoby yak dopomizhnyi element komunikatsii yevropeiskoho muzeiu z vidviduvachem [Modern Technical Equipment as an Addition Element of Communication of The European Museum with the Visitor]. In N. Terekhova, & O. Gural (Comps.), Perspektyvni napriamky rozvytku muzeinoi spravy ta muzeieznavstva v konteksti yevropeizatsii ukrainskoi humanitarystyky [Perspective Directions of Development of Museum Business and Museum Studies in the Context of Europeanization of the Ukrainian Humanities], Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (pp. 5–16). Muzei vydatnykh diiachiv ukrainskoi kultury Lesi Ukrainky, Mykoly Lysenka, Panasa Saksahanskoho, Mykhaila Starytskoho [in Ukrainian].

Boiko-Haharin, A. S. (2020). Muzei, shcho zarobliaie. Manual dlia marketoloha [Profitable Museum. Manual for the Marketing Specialist]. Lohos [in Ukrainian].

Boiko-Haharin, A. S., & Makarenko, M. M. (2018, June 7–8). Shchodo dyzainu vkhidnoho kvytka u muzei [About the Design of the Museum Entrance Ticket]. In Muzei ta restavratsiia u konteksti zberezhennia kulturnoi spadshchyny: aktualni vyklyky suchasnosti [Museums and Restoration in the Context of Preserving of the Cultural Heritage: Current Challenges], Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference (pp. 38–56). National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts [in Ukrainian].

Kotler, N., Kotler, F. & Kotler, W. (2010). Muzeinyi marketynh i stratehiia: formuvannia misii, zaluchennia publiky, zbilshennia dokhodiv [Museum Marketing and Strategy: Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resours] (T. Oliinyk, T. Pyrohova, S. Riabchuk, & R. Sviato, Trans.). Stylos [in Ukrainian].

Ministerstvo kul'tury SSSR. (1975, September 18). Instruktsiya "O poryadke ucheta i khraneniya muzeinykh tsennostei iz dragotsennykh metallov i dragotsennyi kamnei, nakhodyashchikhsya v gosudarstvennykh muzeyakh i kul'turno-prosvetitel'skikh uchrezhdeniyakh SSSR" [Instruction "On the Procedure for Recording and Storing Museum Valuables Made of Precious Metals and Precious Stones Located in State Museums and Cultural and Educational Institutions of the USSR"] (№ 29-166) [in Russian].

Zeligman, I. S. (Ed.). (1914, July 11). Muzei-panoptikum i panorama [Museum-Panopticon and Panorama]. Golos Belostoka, 158(903), 4 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-28

Як цитувати

Бойко-Гагарін, А., & Макаренко, М. (2021). Спекуляція терміном «музей» у назвах суб’єктів споживчої інфраструктури та на сторінках періодичної преси. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музеєзнавство і пам’яткознавство, 4(1-2), 48–59. https://doi.org/10.31866/2617-7943.4.1-2.2021.249059

Номер

Розділ

ДИСКУСІЇ